NORMA’s vragenuurtje: donderdag 20 april 2023, meld je aan!

door NORMA

Dit online vragenuurtje is er voor vragen die jij hebt over het claimen via MyNORMA. Op 1 september 2023 is de deadline voor het indienen van je claims voor alle programma’s, films en series etc. die in 2022 zijn uitgezonden/gebruikt. Hoe eerder je claimt, hoe eerder wij jou kunnen uitbetalen! Wij willen het daarom zo gemakkelijk voor je maken en helpen waar nodig.

De vragen kun je vooraf indienen, maar ook als je geen specifieke vraag hebt, kun je deelnemen. Vragen worden op volgorde behandeld.

Het online vragenuurtje staat gepland op donderdag 20 april van 11:00 – 12:00 en zal worden gehouden via Teams. Zet het vast in je agenda en meld je aan via servicedesk@stichtingnorma.nl. Zo kun je gemakkelijk vanuit huis achter je laptop deelnemen om al je vragen te stellen!

Voorbeeld van de onderwerpen
1. Het MyNORMA portal
2. Het claimproces
3. Claimen per aflevering & claimen per seizoen
4. Bewijsstukken

Voorbeeld van vragen die je mogelijk hebt

• Ik wil graag inloggen in het portal, maar het lukt niet. Kunnen jullie mij helpen?
  • Ik wil claimen voor een film die in de bioscoop te zien was, waar kan ik dat in jullie portal vinden?
  • Ik snap niet waarom ik nu op eens een start- en einddatum moet invullen bij mijn claims?
  • Waarom is de link naar de IDMB die ik als bewijs heb toegevoegd, niet voldoende?
  • Kan ik nog claimen voor series uit 2019?
  • Ik hoor van collega’s dat zij veel meer uitbetaald kregen voor dezelfde productie, hoe zit dat?
  • Ik heb net een template ingevuld en ingediend, krijg ik daar nog een melding van?
  • Ik heb in een serie gespeeld die op Netflix is te zien, kan ik daarvoor claimen?

Van het NORMA team zijn aanwezig
– Eline Molenaar (medewerker repartitie & relatiebeheer)
– Sebastiaan Peters (medewerker repartitie)

Meld je uiterlijk zondag 16 april aan
Stuur uiterlijk op zondag 16 april een e-mail met daarin je voor- en achternaam, je NORMA-nummer en eventueel je vraag naar: servicedesk@stichtingnorma.nl. Je ontvangt van te voren van ons de link naar teams om deel te nemen. Let op: Wanneer je deelneemt aan het Vragenuurtje is je e-mailadres ook zichtbaar voor de andere deelnemers. Wil je niet dat jouw persoonlijke e-mailadres zichtbaar is voor anderen? Maak dan een tijdelijk e-mailadres aan via bv. Gmail en geef dit e-mailadres aan ons door.

We zien je graag online op donderdag 11:00!