Fondsen - NORMA

Fondsen

Heb jij een voorstelling die je wilt gaan spelen, een concertreeks die binnenkort gaat plaatsvinden of een ander project dat je gaat uitvoeren? NORMA ondersteunt jaarlijks voorstellingen, concerten en andere sociaal-culturele uitvoeringen.

Het overgrote deel van vergoedingen die NORMA incasseert, gaat direct naar de uitvoerende kunstenaars. Een klein deel wordt jaarlijks gereserveerd voor zogeheten SoCu (Sociaal-Culturele) projecten. Deze subsidies worden verdeeld onder uitvoerende kunstenaarsEen uitvoerende kunstenaar is de persoon die een auteursrechtelijk beschermd werk uitvoert, zoals een (stem)acteur, muzikant of danser. via de SoCu fondsen, waarvan het NORMA fonds, NORMA’s reguliere fonds is.

Klik hieronder voor meer informatie over het NORMA fonds en andere fondsen, waar je mogelijk een aanvraag bij kunt indienen.

NORMA fonds

Het NORMA fonds is ons reguliere fonds en hiervoor kan een aantal keer per jaar een aanvraag voor worden ingediend.

Klik hier voor meer informatie.

NORMA Plus

NORMA Plus biedt een loket voor de financiering van projecten die bijdragen aan de verbetering van de inkomens- en rechtpositie van uitvoerende kunstenaars.

Aanvragen kunnen het hele jaar worden gedaan.

Klik hier voor meer informatie.

De Cultuurexplosie Live

NORMA heeft een online (tv-)programma laten produceren waarin professionele uitvoerende kunstenaars kunnen laten zien waar ze aan werken. Het NORMA fonds wil daarmee makers een podium bieden waarop ze hun werk kunnen laten zien aan een groot publiek.

Ga naar de website van Cultuurexplosie via deze link.

NORMA Booster Fonds

Met het Boosterfonds wil NORMA op een laagdrempelige manier uitvoerende podiumkunstenaars een extra financiële booster geven voor toekomstige optredens.

Het NORMA Boosterfonds is gesloten voor nieuwe aanvragen.

NORMA Feniks Fonds

Het NORMA Feniks Fonds is onderdeel van het Steunfonds Rechtensector en heeft als doel de eerste nood bij de professionals in de creatieve industrie die het zwaarst getroffen zijn door de coronacrisis te verlichten.

Aanvragen voor het NORMA Feniks Fonds is niet meer mogelijk.

NORMA Corona Fonds

Het NORMA Corona Fonds (NCF), stelde extra geld beschikbaar voor projecten van uitvoerende kunstenaars. Het NORMA Corona Fonds is onderdeel van het Steunfonds Rechtensector en heeft als doel de eerste nood bij de professionals in de creatieve industrie die het zwaarst getroffen zijn door de coronacrisis te verlichten.

Je kunt geen aanvraag meer doen voor het NCF.

NORMA fonds Nieuwsbrief

Schrijf je in voor de nieuwsbrief van het NORMA fonds en blijf op de hoogte van nieuwe aanvraagrondes.