Veelgestelde vragen - Stichting Norma

Voor het indienen van een aanvraag is het belangrijk om te voldoen aan alle voorwaarden zoals gesteld in het reglement. Lees dit goed door voor je aan een aanvraag begint. Daarnaast staan hieronder antwoorden op veelgestelde vragen.

Heb je een specifiek probleem of nog vragen na het lezen van de antwoorden hieronder? Neem dan gerust even contact op met NORMA fonds adviseur Robert Zomers via normafonds@stichtingnorma.nl.

Hoe dien ik de begroting in volgens het format?

Om aan de voorwaarden van het reglement te voldoen, moet de begroting in het opgegeven format worden ingediend. Deze kun je hier downloaden. Het is een .xlsb-bestand dat je kunt bewerken met Excel van Microsoft Office of het gratis programma Calc van Libre Office. Zorg dat je de begroting als pdf exporteert en dat bestand meestuurt met je aanvraag.

Hoeveel handtekeningen moet ik bijsluiten?

Er moeten vier handtekeningen van deelnemende uitvoerende kunstenaars bij de aanvraag worden gevoegd. Als er aan een project minder dan vier uitvoerenden deelnemen, mag je uiteraard met minder handtekeningen volstaan.

Wat is de gagenorm?

• De minimumgage voor uitvoerende kunstenaars is € 270 per uitvoering of per dag.

• Met betrekking tot repetitie- en/of montagedagen voorafgaand aan de eerste voorstelling, is
de minimumgage € 110 per dag.

• Van bovenstaande kan alleen worden afgeweken indien die afwijking in lijn is met wat is
bepaald in de CAO Toneel en Dans en het onderhavige dienstverband van de uitvoerende kunstenaar(s) minimaal drie aaneengesloten maanden bedraagt.

Ik heb al eerder een toekenning gehad van het NORMA fonds, mag ik opnieuw aanvragen?

Wanneer je in 2020 of 2021 een toekenning hebt gehad vanuit het NORMA fonds, NORMA Corona fonds, NORMA Feniks fonds of de Cultuurexplosie Live, kun je geen nieuwe aanvraag indienen. Heb je in 2019 of eerder een toekenning gehad? Dan mag je wel opnieuw een aanvraag indienen.

Mag ik een aanvraag indienen om een album op te nemen?

Voor het opnemen van een album of een concertregistratie kun je geen aanvraag indienen bij het NORMA fonds. Graag wijzen we je op het Sena Performers Muziekproductiefonds.