Claimdeadlines - NORMA

Voor het indienen van claims voor programma'sFilms, tv-series, documentaires, tv-programma’s, concert- en cabaretregistraties, etc. waarin je een bijdrage van uitvoerende kunst hebt geleverd gelden deadlines. Op deze pagina vind je een overzicht van de deadlines van gebruiksjarenEen gebruiksjaar is het jaar waarin een programma is gebruikt en/of uitgezonden..

Deadlines gebruiksjaren

2023: 1 september 2024

Alle programma'sFilms, tv-series, documentaires, tv-programma’s, concert- en cabaretregistraties, etc. van gebruiksjaar 2022 staan nu beschikbaar om te claimen in MyNORMA.
Claim je bijdragen in programma’s die zijn uitgezonden/gebruikt in de eerste helft van 2023 vóór 1 september a.s. en wij betalen voor het einde van dit jaar daar nog uit.

Als je nog niet bent aangesloten en je je voor het eerst aanmeldt bij NORMA, dan gelden er andere claimtermijnen. Mogelijk kun je dan nog een ‘na-claim’ indienen voor deze gebruiksjaren. Meer info over het na-claim proces lees je hier.

Ben je wel bij NORMA aangesloten, dan kun je alleen onder bepaalde omstandigheden nog een na-claim indienen. Neem zo snel mogelijk contact op met onze servicedesk en geef aan waarom het niet mogelijk was om voor de deadline te claimen.

Definitief afgesloten gebruiksjaren

2018 en alle voorafgaande jaren. Voor gebruiksjaren die definitief zijn afgesloten kun je niet meer claimen, ook kun je geen na-claim meer indienen wanneer je nog niet bent aangesloten. Alle vergoedingen voor deze jaren zijn uitgekeerd.