MyNORMA

Claims indienen via MyNORMA

Wanneer je bij NORMA bent aangesloten krijg je toegang tot je MyNORMA account. Via je persoonlijke MyNORMA-account heb je de mogelijkheid om je medewerkingen (claimsWerken (zoals film- of muziekwerken) waarin u een rol heeft vertolkt die u bij NORMA kunt opgeven.) op te geven middels dit digitale portal.

De belangrijkste functie van het MyNORMA portal is het claimen van werk. Dat geeft ons de mogelijkheid om uitbetalingen te doen. MyNORMA is beschikbaar in een Nederlandstalige en een Engelstalige versie, rechtsboven in het scherm kun je voor een taal kiezen. Je kunt het portal gebruiken op zowel je desktop, mobiel als tablet. Het wijzigen van persoonsgegevens zal voorlopig nog via onze servicedesk verlopen. Nota’s en Jaaropgaven zullen later in MyNORMA beschikbaar worden gesteld.

Claims indienen

Meer informatie over hoe je claims indient vind je in het  MyNORMA portal zelf. Middels de helpteksten (de vraagtekens boven de invoervelden) en een Veelgestelde vragen (FAQ) lijst vind je antwoorden op veel van je vragen. Wanneer je meer informatie wenst adviseren wij je contact op te nemen met onze servicedesk.

Inloggen op MyNORMA

Je inlognaam is je eigen unieke e-mailadres. Wanneer je voor de eerste keer inlogt op het nieuwe portal doe je dit via de Wachtwoord vergeten methode.
Doorloop daarvoor de volgende stappen:

– Ga naar MyNORMA en klik in het loginscherm rechtsonder op Wachtwoord vergeten.
– Vul hier je eigen unieke e-mailadres in dat bekend is bij NORMA.
– Vul nu de laatste drie cijfers van je bankrekeningnummer in dat bij ons geregistreerd staat.
– Vul tenslotte je NORMA nummer in of het NORMA nummer van de persoon van wie je de erfgenaam bent.
– Klik vervolgens op de Verzenden knop. Wanneer alle gegevens kloppen ontvang je binnen enkele minuten een e-mail waarmee je je wachtwoord kunt resetten en kunt inloggen.
Let op: de link die je ontvangt is beperkt houdbaar. Wanneer je de e-mail niet snel ontvangt in je inbox, kijk dan ook in je spambox of ongewenste e-mail box of de e-mail daar terecht is gekomen.

Wanneer je het wachtwoord succesvol hebt gereset kun je vanaf dat moment met je zelfgekozen wachtwoord inloggen. Lukt inloggen niet omdat niet alle gegevens die je invult juist zijn?
Neem dan contact op met onze servicedesk.

Wachtwoord vergeten?

Wanneer je je wachtwoord niet meer weet of wilt wijzigen kun je zelf je wachtwoord resetten via de Wachtwoord vergeten methode zoals hierboven beschreven.