Betaling juni 2021

Vandaag is de eerste Zomerbetaling van 2021 gedaan. Dit keer hebben we vergoedingen uitgekeerd over de jaren 2018, 2019 en 2020. Indien je hebt meegewerkt aan een programma dat in 2018, 2019 en/of 2020 is uitgezonden (en hiervoor claims hebt ingediend), kan het zijn dat je recht hebt op een betaling.

Heb je een betaling van NORMA op je rekening ontvangen en ben je benieuwd waarvoor je geld hebt ontvangen? De factuur kun je uiterlijk woensdagavond 30 juni vinden in jouw persoonlijke MyNORMA-account onder ‘Financieel’.

Deze juni betaling is de eerste van twee Zomerbetalingen waarin we goedgekeurde claims over gebruiksjaren 2018, 2019 en 2020 uitbetalen. Heb jij je claims over 2018 en 2019 ingediend vóór de claimdeadline van 14 mei, maar nog geen betaling ontvangen? Dan ontvang je mogelijk je uitbetaling bij de tweede Zomerbetaling in september.

Let op: alleen vergoedingen hoger dan € 25,- netto worden uitbetaald. Als het voor jou gereserveerde bedrag van vergoedingen lager is, dan sparen wij het geld op tot jouw totale vergoeding boven de € 25,- uitkomt.

Geen vergoeding ontvangen?
Als je geen vergoeding ontvangt kan dat verschillende redenen hebben. Het kan zijn dat de eerder uitgekeerde voorschotten voor dit moment passend zijn. Of misschien heb je nog niet alles geclaimd.

Claimdeadline 2020: 1 september
Claim zo snel mogelijk voor alle programma’s die zijn uitgezonden/gebruikt in 2020, want de claimdeadline voor 2020 is al op 1 september. De goedgekeurde claims gaan dan mee in de betaalronde van eind 2021.

Meer weten over NORMA’s Verdeelproces?
Wil je meer weten over hoe NORMA geld verdeelt vanaf het moment dat wij het ontvangen totdat we het aan je kunnen uitkeren? Klik dan op de link voor de speciale pagina over het NORMA Verdeelproces. Aan de hand van 5 stappen leggen we uit wat meespeelt in het verdeelproces en hoe een betaling tot stand komt.