De eerste betaling van 2022 heeft plaatsgevonden

Indien je hebt meegewerkt aan een programma dat in 2019 & 2020 is uitgezonden (en hiervoor claims hebt ingediend), kan het zijn dat je een betaling hebt ontvangen.

Net zoals de voorgaande jaren en overeenkomstig het repartitiereglement, betalen we vergoedingen niet in één keer uit, maar werken we met deelbetalingen. Deelbetalingen kunnen overigens positief maar ook negatief zijn, bijvoorbeeld omdat er meer claims op jouw werk zijn binnengekomen dan aan het begin werd ingeschat. Over de jaren 2019 t/m 2020 hebben we een groot deel van de vergoedingen al uit kunnen betalen omdat er goed gehoor is gegeven aan de vervroegde deadlines. Mogelijk ontvang je over de jaren 2019 en 2020 nog vergoedingen bij toekomstige betalingen.

Heb je een betaling van NORMA op je rekening ontvangen en ben je benieuwd waarvoor je geld hebt ontvangen? De factuur kun je vinden in jouw persoonlijke MyNORMA-account onder ‘Financieel’. Je vindt hier ook de jaaropgaves van 2021 en voorgaande jaren.

Let op: alleen bedragen hoger dan € 25,- netto worden uitbetaald. Als het voor jou gereserveerde bedrag lager is, dan sparen wij het op tot jouw totale vergoeding boven de € 25,- uitkomt.

Geen vergoeding ontvangen?
Als je geen vergoeding ontvangt kan dat verschillende redenen hebben. Zoals vermeld werken wij met deelbetalingen en het kan zijn dat de eerder uitgekeerde voorlopige betalingen voor dit moment passend zijn. Of misschien heb je nog niet alles geclaimd, check dit in MyNORMA.

Het kan ook zijn dat je aanmelding niet volledig is. Denk hierbij aan je contactgegevens, je Burgerservicenummer (verplicht per 1-1-2022) en je rekeningnummer. NORMA mag vanaf 1 januari 2022 niet uitbetalen indien jouw BSN niet bekend is. Urgent dus. Als jouw BSN niet bekend is bij ons, heb je daar het afgelopen jaar bericht over gehad om het alsnog aan ons door te geven. Als je dus geen los bericht van ons hebt gehad, dan is je BSN wel bekend bij ons.

Vragen?
Meer info over betalingen vind je in de FAQ in MyNORMA onder het kopje ‘Betalingen’. Vind je daar geen antwoord op je vraag, neem dan contact op met onze servicedesk en we helpen je graag verder!

Nog niet bij NORMA aangesloten?
Om aanspraak te kunnen maken op een eventuele vergoeding via NORMA, is het van belang dat jij je eerst aanmeldt als aangeslotene. Wanneer je vervolgens bent aangesloten bij NORMA, krijg je toegang tot het MyNORMA portal, daar kun je programma’s aanmelden waarin jij meespeelt / hebt meegespeeld.