NORMA en Sena gaan samenwonen in Hilversum

Intensievere samenwerking voor nog betere serviceverlening aan rechthebbenden.

Op 28 maart a.s. zal NORMA en het team van medewerkers intrekken in het kantoor van Sena in Hilversum. Dit samenwonen is het startsein voor een intensievere samenwerking van de twee naburige rechtenorganisaties waardoor er nog betere service aan rechthebbenden kan worden verleend. In dit nieuwsbericht lees je wat dit voor jou betekent.

NORMA en Sena zijn collectieve beheersorganisaties die belangen behartigen van rechthebbenden op het gebied van naburig recht. NORMA incasseert en verdeelt vergoedingen uitvoerende kunstenaars, zoals acteurs, stemacteurs, muzikanten, dansers en cabaretiers. Sena incasseert en betaalt vergoedingen uit aan muzikanten en producenten. In de werkzaamheden van de organisaties zitten veel overeenkomsten en overlappingen. Door de krachten te bundelen staan NORMA en Sena straks nog sterker in het behartigen van de belangen van al hun rechthebbenden.

Daarom gaan NORMA en Sena samenwonen in hetzelfde kantoor. Dit betekent niet dat de organisaties gaan fuseren, het blijven zelfstandige organisaties. Omdat de teams vanuit hetzelfde gebouw gaan werken, wordt het makkelijker om kennis te delen en elkaar te ondersteunen in drukke periodes, zoals tijdens de betaalrondes. Hierdoor kan jij, als rechthebbende, sneller en beter geholpen worden.

Wat verandert er nu concreet voor jou?
Het adres, het telefoonnummer & het e-mailadres van NORMA veranderen, dus als je een afspraak maakt ga je niet meer naar Amsterdam, maar naar Hilversum toe. Sena behoudt dezelfde contactgegevens.

Wat blijft hetzelfde?

• Als muzikant dien je nog steeds bij allebei de organisaties aangesloten te zijn om bij beide aanspraak te kunnen maken op vergoedingen;
  • Je werk/claims blijf je voor NORMA via MyNORMA.nl indienen en voor Sena via MySena.nl;
  • Het aantal betalingen en de wijze van verdelen blijft hetzelfde en door NORMA en Sena worden afzonderlijke specificaties verstuurd.

Nieuw adres, telefoonnummer & mail adressen NORMA (vanaf 28 maart a.s.)
Catharina van Renneslaan 20
1217 CX Hilversum

Algemeen Tel. +31 (0)35 625 17 70
Algemeen email adres: norma@stichtingnorma.nl
Servicedesk Tel. +31 (0)35 625 17 90
Servicedesk email adres: servicedesk@stichtingnorma.nl

Heb je nog vragen?
We hebben een lijst van vragen en antwoorden voor je opgesteld op onze website via deze link.
Uiteraard kun je contact opnemen met de servicedesk van NORMA.