Claim Deadlines 2018, 2019 & 2020

In 2021 hebben we twee deadlines om te noteren in je agenda, namelijk 15 april en 1 september. Zorg dat je vóór deze data jouw bijdragen aan programma’s hebt geclaimd via MyNORMA, dan zorgen wij ervoor dat je het geld ontvangt waar je recht op hebt. Alle programma’s tot en met 2020 staan voor je klaar in MyNORMA, maar helaas zijn nog niet alle claims op die programma’s ingediend. Heb jij nog niet al je bijdragen aan programma’s geclaimd? Maak dan gauw een start en noteer onderstaande deadlines.

Claim deadline: 15 april 2021
Claim jouw bijdragen in programma’s die zijn uitgezonden/gebruikt in 2018 en 2019 vóór 15 april a.s., dan betalen wij het geld nog deze zomer uit.
Claim deadline: 1 september 2021
Claim jouw bijdragen in programma’s die zijn uitgezonden/gebruikt in 2020 vóór 1 september a.s. en wij betalen voor het einde van dit jaar daar nog voor uit.

Wat gebeurt er als ik na de deadline mijn bijdrage in programma’s aanmeld?
Dan kunnen we je pas veel later uitbetalen, pas eind 2021 (gebruiksjaar 2018), 2022 (gebruiksjaar 2019) of 2023 (gebruiksjaar 2020).

Waarom moet ik mijn bijdrage aan programma’s aanmelden (claimen)?
Wij weten welke programma’s te zien zijn geweest, maar wij weten niet wie daar (allemaal) in hebben meegespeeld. Daarvoor zijn wij helemaal afhankelijk van jouw input. Dus, zodra jouw programma (film, concert, serie etc.) te zien is geweest, dan is het jouw taak dit direct aan te melden (mét bewijsstuk) via het claimproces in MyNORMA. Hoe eerder je dat doet, hoe sneller we jou kunnen uitbetalen! Op die manier voldoet NORMA ook aan uitgebreidere regels die zijn gesteld door onze toezichthouders en andere partijen waar NORMA verantwoording aan af moet leggen. Wil je weten welke bewijsstukken geldig zijn? Daarover lees je meer in dit nieuwsbericht.