Eindejaar betaling december 2021

De laatste weken van het jaar zijn aangebroken en dat betekent dat het weer tijd is voor de eindejaar betaling. Morgen, op vrijdag 17 december, vindt de eindejaar betaling plaats. Wij betalen dan uit over de jaren 2018, 2019 en 2020.

Net zoals in de voorgaande jaren betalen we vergoedingen niet in één keer uit, maar werken we met deelbetalingen. Over de jaren 2018 t/m 2020 hebben we een groot deel van de vergoedingen al uit kunnen betalen omdat er goed gehoor is gegeven aan de vervroegde deadlines. Mogelijk ontvang je over de jaren 2019 en 2020 nog vergoedingen bij toekomstige betalingen.

Wanneer je hebt meegewerkt aan een programma dat in bovenstaande jaren is uitgezonden/gebruikt en/of is verkocht op dvd of blu-ray kan het zijn dat je recht hebt op een betaling. Mits je daarvoor claims hebt ingediend.

Heb je een betaling van NORMA op je rekening ontvangen en ben je benieuwd waarvoor je geld hebt gekregen? De factuur kun je vinden in jouw persoonlijke MyNORMA-account onder ‘Financieel’.

Let op: alleen vergoedingen hoger dan € 25,- netto worden uitbetaald. Als het voor jou gereserveerde bedrag van vergoedingen lager is, dan sparen wij het geld op tot jouw totale vergoeding boven de € 25,-uitkomt.

Geen vergoeding ontvangen?

Als je geen vergoeding ontvangt kan dat verschillende redenen hebben. Zoals vermeld werken wij met deelbetalingen en het kan zijn dat de eerder uitgekeerde voorlopige betalingen voor dit moment passend zijn. Of misschien heb je nog niet alles geclaimd. Meer informatie over uitbetalingen lees je op onze Verdeelproces website.

Vragen?

Meer info over betalingen vind je in de FAQ in MyNORMA onder het kopje ‘Betalingen’. Vind je daar geen antwoord op je vraag, neem dan contact op met onze servicedesk en we helpen je graag verder!