Nieuws

Betaling september 2021

Geplaatst op

De tweede zomerbetaling van 2021 heeft plaatsgevonden. Dit keer hebben we opnieuw vergoedingen uitgekeerd over de gebruiksjarenEen gebruiksjaar is het jaar waarin een programma is gebruikt en/of uitgezonden. 2018, 2019 en 2020. Indien je hebt meegewerkt aan een programma dat in 2018, 2019 en/of 2020 is uitgezonden en/of verkocht op dvd/blu-ray (en hiervoor claims hebt ingediend), kan het zijn dat je recht hebt op een betaling.

Heb je een betaling van NORMA op je rekening ontvangen en ben je benieuwd waarvoor je geld hebt ontvangen? De factuur kun je vinden in jouw persoonlijke MyNORMA-account onder ‘Financieel’.

Let op: alleen vergoedingen hoger dan € 25,- netto worden uitbetaald. Als het voor jou gereserveerde bedrag van vergoedingen lager is, dan sparen wij het geld op tot jouw totale vergoeding boven de € 25,-uitkomt.

Geen vergoeding ontvangen?
Als je geen vergoeding ontvangt kan dat verschillende redenen hebben. Wij werken met deelbetalingen en het kan zijn dat de eerder uitgekeerde voorlopige betalingen voor dit moment passend zijn. Of misschien heb je nog niet alles geclaimd. In december dit jaar volgt er nog een betaalronde.

Claimdeadline gebruiksjaar 2021
De claimdeadline voor 2020 was op 1 september 2021 en is inmiddels verstreken. De volgende claimdeadline is die van gebruiksjaar 2021, deze valt op 1 september 2022. De programma’s van gebruiksjaar 2021 zullen uiterlijk eind maart 2022 (of zoveel eerder als mogelijk) beschikbaar zijn om te claimen via MyNORMA. Zodra alle 2021 programma'sFilms, tv-series, documentaires, tv-programma’s, concert- en cabaretregistraties, etc. beschikbaar zijn maken wij dat bekend op onze website, MyNORMA en in de nieuwsbrief.

Meer weten over NORMA’s Verdeelproces?
Wil je meer weten over hoe NORMA geld verdeelt vanaf het moment dat wij het ontvangen totdat we het aan je kunnen uitkeren? Klik dan op de link voor de speciale pagina over het NORMA Verdeelproces. Aan de hand van 5 stappen leggen we uit wat meespeelt in het verdeelproces en hoe een betaling tot stand komt.

Heb je vragen?
Meer info over betalingen vind je in de FAQ in MyNORMA onder het kopje ‘Betalingen’. Vind je daar geen antwoord op je vraag, neem dam telefonisch of per mail contact op met onze servicedesk en we helpen je graag verder!