Claimdeadlines 2018 en 2019 verlengd tot 10 mei

De claimdeadline voor gebruiksjaren 2018 en 2019 is met ruim een week extra verlengd tot maandag 10 mei. Tot dan heb je de tijd om je claims voor bijdragen in programma’s die in deze jaren zijn uitgezonden en/of gebruikt in te dienen via het MyNORMA portal.

Op deze manier wil NORMA alle rechthebbenden voldoende gelegenheid bieden om hun programma’s te claimen voor de uitbetaling van deze zomer.

Zoals in eerdere nieuwsberichten ook vermeld, dienen er bewijsstukken te worden meegeleverd met de claim. In sommige gevallen lukt dat niet met één document en dienen er daarom meerdere documenten te worden geüpload. Daarom hebben wij de mogelijkheid voor het uploaden van meerdere documenten beschikbaar gemaakt in MyNORMA.

Deze functie had afgelopen vrijdag gereed moeten zijn, maar de oplevering was spijtig genoeg vertraagd tot afgelopen maandag. Om ervoor te zorgen dat iedereen voldoende tijd heeft claims tijdig in te dienen, verlengen we daarom de claimdeadline voor gebruiksjaren 2018 en 2019 tot 10 mei aanstaande.

Wil je meer weten over bewijsstukken aanleveren bij je claim? In dit nieuwsbericht geven we uitleg over welke bewijsstukken geldig zijn en wat je kunt doen als je over geen enkel geldig bewijsstuk beschikt.

Claimdeadlines & uitbetaling

– Claim jouw bijdragen in programma’s uit gebruiksjaar 2018 en 2019 vóór 10 mei a.s., dan betalen wij het geld nog deze zomer uit.
– Claim jouw bijdragen in programma’s uit gebruiksjaar 2020 vóór 1 september a.s. en wij betalen voor het einde van dit jaar daar nog voor uit.