Veelgestelde vragen: MyNORMA

Hieronder vind je veelgestelde vragen over het MyNORMA portal. In het MyNORMA portal zelf vind je een nog uitgebreidere veelgestelde vragen (FAQ) lijst waarmee je antwoorden vindt op praktische vragen over het gebruik van het portal.

1. Hoe log ik in op MyNORMA?

Je logt in op MyNORMA met je inlognaam, dat is je bij ons geregistreerde e-mailadres, en het wachtwoord dat je zelf hebt ingesteld bij je eerste keer inloggen.

Wanneer je voor de eerste keer op het nieuwe MyNORMA wilt inloggen volg je de instructies bij  de vraag hieronder 2. Hoe log ik voor de eerste keer in op MyNORMA?

2. Hoe log ik voor de eerste keer in op MyNORMA?

In het oude MyNORMA portal was je NORMA nummer je loginnaam, dat is nu anders.
In het nieuwe portal is je inlognaam je eigen unieke e-mailadres. Wanneer je voor de eerste keer inlogt op het nieuwe portal doe je dit via de Wachtwoord vergeten methode.
– Ga naar MyNORMA en klik in het loginscherm rechtsonder op Wachtwoord vergeten.
– Vul hier je eigen unieke e-mailadres in dat bekend is bij NORMA.
– Vul nu de laatste drie cijfers van je bankrekeningnummer in dat bij ons geregistreerd staat.
– Vul tenslotte je NORMA nummer in of het NORMA nummer van de persoon van wie je de erfgenaam bent.
– Klik vervolgens op de Verzenden knop. Wanneer alle gegevens kloppen ontvang je binnen enkele minuten een e-mail waarmee je je wachtwoord kunt resetten en kunt inloggen.
Let op: de link die je ontvangt is beperkt houdbaar. Wanneer je de e-mail niet snel ontvangt in je inbox, kijk dan ook in je spambox of ongewenste e-mail box of de e-mail daar terecht is gekomen.

Wanneer je het wachtwoord succesvol hebt gereset kun je vanaf dat moment met je zelfgekozen wachtwoord inloggen. Lukt inloggen niet omdat niet alle gegevens die je invult juist zijn?
Neem dan contact op met onze servicedesk.

3. Ik weet mijn wachtwoord niet meer, wat moet ik doen?

– Vul hier je eigen unieke e-mailadres in dat bekend is bij NORMA.

Neem dan contact op met onze servicedesk.

4. Voor welke gebruiksjaren kan ik claimen in MyNORMA?

Je kunt claims indienen voor de gebruiksjaren 2015, 2016, 2017 en een deel van 2018. In het MyNORMA portal zelf kun je op de home pagina en de claims pagina altijd zien tot wanneer we de gebruiksdata hebben bijgewerkt en dus tot welke gebruiksdatum je werken kunt vinden in het portal.

5. Wat is de eerstvolgende claim deadline?

Het gebruiksjaar 2015 wordt eind 2018 afgesloten. De deadline voor het doen van claims ligt op 15 november 2018, zorg ervoor dat de claims tijdig bij ons binnen zijn.

6. Kan ik nog via een speellijst claimen?

Nee, dat kan niet meer. U kunt claims digitaal indienen via het MyNORMA portal, in het portal vindt u informatie over hoe het claimproces werkt. Indien u behoefte heeft aan meer hulp, neem dan gerust contact op met onze servicedesk.

7. Ik heb werk geclaimd via een speellijst over 2015, 2016 en/of 2017, hoe controleer ik of deze zijn verwerkt of niet?

Heb je producties uit 2016 en/of 2017 al eerder geclaimd op een oude (digitale) speellijst? Dan adviseren wij je deze claims nu nogmaals in het MyNORMA portal te claimen. Door de ingebruikname van ons nieuwe verdeelsysteem is het voor ons helaas niet mogelijk om claims van speellijsten over 2016 en 2017 te verwerken. Wij kunnen enkel vergoedingen uitkeren over in MyNORMA ingediende claims. Heb je voor je 2015 claims eind vorig jaar (2017) een nieuwe speellijst ingediend dien je per e-mail van ons heeft ontvangen? Dan heeft onze administratie je laten weten of deze claims zijn verwerkt. Neem bij twijfel contact op met onze servicedesk.