Hoe ontvang je je geld?

Elk kwartaal doen wij een uitbetaling. Om geld te ontvangen is het essentieel dat je je programma(‘s) bij ons aanmeldt via de MyNORMA portal. Nadat het gewicht van jouw programma en jouw score binnen dat programma zijn berekend, kunnen wij jouw geld uitbetalen. Lees hier ook waar je verder aan dient te voldoen om uitbetaald te worden.

  • Stap 1

    Inkomstenbronnen

  • Stap 2

    Gewicht

  • Stap 3

    Rolverdeling

  • Stap 4

    Sporenweging

  • Stap 5

    Uitbetaling

De hoogte van jouw uitbetaling wordt berekend door het gewicht van de programma’s uit stap 2 en jouw score in dat programma. Die score komt tot stand door een vermenigvuldiging van het aantal punten van de rolweging van stap 3 en de sporenweging van stap 4. Dit levert het totaal aantal punten op dat een uitvoerende kunstenaar verdient met zijn prestatie binnen een programma. Door dit aantal punten af te zetten tegen het aantal punten van de andere uitvoerende kunstenaars in hetzelfde programma, wordt het gewicht van jouw bijdrage aan het programma bepaald. Dit gewicht bepaalt de hoogte van het bedrag dat voor die bijdrage staat.

Goed om te weten: Jouw bedrag krijg je meestal niet in één keer, maar in verschillende deelbetalingen. Wij willen namelijk jouw collega’s ook de kans geven om hun prestaties aan te melden via het MyNORMA portal. Daarom werken wij met reserveringen en deelbetalingen.

Goed om te weten: Heeft NORMA wel een uitbetaling gedaan, maar heb jij niets ontvangen? Dat kan meerdere redenen hebben. Ga even het volgende na:

  • Is jouw aanmelding bij NORMA wel volledig en hebben we al je gegevens die nodig zijn om je uit te kunnen betalen? Denk hierbij aan je contactgegevens en je rekeningnummer.
  • Heb je jouw prestaties wel aangemeld via het MyNORMA portal?
  • Zijn jouw programma’s wel uitgezonden/gebruikt in de periode waarover NORMA heeft uitgekeerd?
  • Of misschien komt jouw bedrag op je rekeningcourant nog niet boven de betaaldrempel van € 25,- uit. Dan staat het bedrag bij NORMA gereserveerd tot je totaalbedrag boven die betaaldrempel uitkomt.

Heb je een vraag over een betaling? Neem dan contact met onze servicedesk.

Hebben we je goed geholpen?
Wij hopen dat we je een beter inzicht hebben gegeven in NORMA’s verdeelproces.
We beseffen ons dat het om complexe materie gaat, dus als je feedback, vragen of tips voor ons hebt, neem dan gerust contact met ons op. Dankjewel!