NORMA fonds - Stichting Norma

Hoe werkt het NORMA fonds?

NORMA verdeelt ook subsidies onder uitvoerende kunstenaarsEen uitvoerende kunstenaar is de persoon die een auteursrechtelijk beschermd werk uitvoert, zoals een (stem)acteur, muzikant of danser. via het NORMA fonds. Deze subsidies zijn bedoeld voor projecten of activiteiten die de culturele, maatschappelijke en professionele belangen van uitvoerende kunstenaars bevorderen.

Hoe kan ik een NORMA fonds aanvraag indienen?

Aanvragen voor het NORMA Feniks Fonds zijn nu mogelijk. Je kunt tot maandag 27 september 10.00 een aanvraag indienen.

Voor het indienen van de aanvraag raden we je aan het NORMA fonds reglement (zie infoblok onderaan deze pagina) goed door te nemen. Je ontvangt bericht binnen acht weken na de beschreven uiterste indiendatum of de bijdrage wordt toegekend of afgewezen. Het NORMA fonds communiceert niet over de reden(en) hiervan. Incomplete of te laat ingediende aanvragen kunnen wij helaas niet in behandeling nemen. De aanvraag wordt dan direct afgewezen.

De aanvraagronde voor het speciale NORMA Feniks Fonds is nu geopend. Aanvragen kan tot 27 september 10.00 uur.

Meer informatie over het NORMA Feniks Fonds vind je hier.

Een aanvraag indienen voor het NORMA Feniks Fonds kan via het aanvraagformulier.

Indienen eindrapportage

Wanneer jouw project is toegekend, vragen wij om uiterlijk drie maanden na de afronding van het project een eindrapportage aan te leveren. Het format voor de eindrapportage vind je hier.

Let op: Het NORMA fonds behoudt zich het recht voor de subsidie (deels) terug te vorderen als het uiteindelijke project in bijzondere mate afwijkt van de oorspronkelijke aanvraag. Hierbij gaat het dan met name om niet-uitgevoerde projecten of projecten die in erg afgeslankte vorm zijn uitgevoerd. Wijzigingen binnen het projectplan of de begroting moeten dan ook ten alle tijden gemeld zijn en door NORMA goedgekeurd te worden.

Lees voordat je aan je aanvraag begint het NORMA fonds reglement goed door.

Heb je vragen over het NORMA fonds of het NORMA Feniks Fonds? Neem dan per e-mail contact op met Robert Zomers via: normafonds@stichtingnorma.nl.