MyNORMA

Claims indienen via MyNORMA

Wanneer u bij NORMA bent aangesloten krijgt u toegang tot uw MyNORMA account. Via uw persoonlijke MyNORMA-account heeft u de mogelijkheid om uw medewerkingen (claimsWerken (zoals film- of muziekwerken) waarin u een rol heeft vertolkt die u bij NORMA kunt opgeven.) op te geven middels dit digitale portal.

De belangrijkste functie van het MyNORMA portal is op dit moment het claimen van werk. Dat geeft ons de mogelijkheid om uitbetalingen te doen. MyNORMA is in eerste instantie grotendeels Engelstalig (op de homepage, de Frequently Asked Questions en de nieuwsberichten na). Later dit jaar zal er ook een volledig Nederlandstalige versie van het MyNORMA portal beschikbaar zijn. Nota’s en Jaaropgaven zullen eveneens later dit jaar in MyNORMA te vinden zijn. Het wijzigen van persoonsgegevens zal voorlopig nog via onze servicedesk verlopen.
Op dit moment werkt het portal het beste via een desktop computer of laptop. Binnenkort zal een schaalbare versie van MyNORMA ook gebruik ervan op tablets en mobiele telefoons optimaal maken.

Claims indienen

Meer informatie over hoe u claims indient vindt u in het  MyNORMA portal zelf. Middels de helpteksten (de vraagtekens boven de invoervelden) en een Frequently Asked Questions (FAQ) lijst vindt u antwoorden op veel van uw vragen. Wanneer u meer informatie wenst adviseren wij u contact op te nemen met onze servicedesk.

Inloggen op MyNORMA

Uw inlognaam uw eigen unieke e-mailadres. Wanneer u voor de eerste keer inlogt op het nieuwe portal doet u dit via de Forgot password optie.
Doorloop daarvoor de volgende stappen:

– Ga naar MyNORMA en klik in het loginscherm rechtsonder op Forgot password.
– Vul hier uw eigen unieke e-mailadres in dat bekend is bij NORMA.
– Vul nu de laatste drie cijfers van uw bankrekeningnummer in dat bij ons geregistreerd staat.
– Vul tenslotte uw NORMA nummer in of het NORMA nummer van de persoon van wie u de erfgenaam bent.
– Klik vervolgens op de SUBMIT knop. Wanneer alle gegevens kloppen ontvangt u binnen enkele minuten een e-mail waarmee u uw wachtwoord kunt resetten en kunt inloggen.
Let op: de link die u ontvangt is beperkt houdbaar. Wanneer u de e-mail niet snel ontvangt in uw inbox, kijk dan ook in uw spambox of de e-mail daar terecht is gekomen.

Wanneer u het wachtwoord succesvol heeft gereset kunt u vanaf dat moment met uw zelfgekozen wachtwoord inloggen. Lukt inloggen niet omdat niet alle gegevens die u invult juist zijn?
Neem dan contact op met onze servicedesk.

Wachtwoord vergeten?

Wanneer u uw wachtwoord niet meer weet of wilt wijzigen kunt u zelf uw wachtwoord resetten via de Forgot Password methode zoals hierboven beschreven.