Jouw muziek op iTunes

Je muziek op de iTunes store via NORMA

De iTunes Store is de populairste download store voor muziek en films en heeft een catalogus van meer dan 11 miljoen nummers en meer dan 2500 films. NORMA is als rechtenorganisatie ingericht op het administreren, ontvangen en verdelen van collectieve gelden van musici en artiesten. Omdat NORMA geen winstoogmerk heeft, kan NORMA bovendien een laag tarief hanteren en zijn er vele voordelen voor de artiest. Zo zijn er geen aansluitkosten, is er geen limiet aan de hoeveelheid muziek die kan worden aangeboden en tellen alle verkopen mee voor de Mega Top 100.

Aanmelden

Wanneer u aangeslotene bent van NORMA, kunt u direct een iTunes Startpakket opvragen via itunes@stichtingnorma.nl. U dient ten alle tijden een gegevensformulier aan te vragen voor de aanmelding bij onze iTunes service, ook wanneer u al wel bent aangesloten bij NORMA. U kunt gebruik maken van het gegevensformulier personen. Als eigen beheer artiest bestaat de mogelijkheid om uit naam van uw bedrijf cd’s aan te leveren, hiervoor kunt u gebruik maken van het gegevensformulier bedrijven. Stuurt u dan een uittreksel uit het handelsregister van de Kamer van Koophandel + een kopie van uw paspoort mee. Beiden formulieren vindt u hieronder. Het gegevensformulier kan worden teruggestuurd naar itunes@stichtingnorma.nl.

Als wij de gegevensformulieren binnen hebben sturen wij twee identieke iTunes overeenkomsten naar u toe. Wij verwachten van u dat u beiden ondertekend en één overeenkomst terug stuurt per post, de andere overeenkomst is voor uw eigen administratie. U hoeft deze overeenkomst maar eenmalig naar ons terug te zenden. Hierna bent u officieel iTunes lid bij NORMA en ontvangt u een persoonlijk iTunes NORMA-nummer en het Startpakket.

Voor vragen over de iTunes service kunt u met iTunes adviseur rakenDra Smit (aanwezig op woensdag) telefonisch contact opnemen of  per email via itunes@stichtingnorma.nl.