MEDEWERKER PR & COMMUNICATIE (24 uur per week)

Vacature ‘MEDEWERKER PR & COMMUNICATIE

NORMA is dé rechtenorganisatie voor alle uitvoerende kunstenaars. NORMA zorgt ervoor dat zij een eerlijke financiële vergoeding krijgen voor het gebruik van hun werk,zowel in Nederland als in het buitenland. De primaire taak van NORMA is het incasseren en verdelen van een aantal zogenoemde collectieve vergoedingen. NORMA lobbyt ook voor betere wetgeving. Wij maken ons elke dag sterk voor een betere wetgeving en voor een goede rechtspositie van uitvoerende kunstenaars.

Wij zijn op zoek naar een creatieve, praktische en zelfstandige communicatieprofessional, die op freelance basis de PR en Communicatie activiteiten voor NORMA kan coördineren en uitvoeren

Wat ga je doen?

Als medewerker PR & Communicatie sta je middenin onze organisatie. De opdracht bestaat onder andere uit het initiëren en uitvoeren van voorlichting, evenementen, public relations, communicatie en dienstverlening naar rechthebbenden. Het verzorgen van content voor de website, nieuwsbrieven en serviceberichten (inclusief vormgeving en verspreiding) maakt hier onderdeel vanuit. Je levert een inhoudelijke bijdrage aan het beleid op het gebied van social media en beheert deze media ook zelfstandig. Het is belangrijk dat rechthebbenden de weg naar NORMA weten te vinden en hun claims indienen, zodat zij de vergoeding ontvangen waar ze recht op hebben. Het werven van nieuwe rechthebbenden, maar ook het binden van onze huidige rechthebbenden aan NORMA is daarom onderdeel van de functie en we zouden graag zien dat de ontplooide activiteiten op dit gebied door jou verder worden opgepakt, uitgewerkt en uitgevoerd.

Waarom pas jij bij NORMA?

Je bent enthousiast en proactief, weet waar je het over hebt, neemt zelf initiatief en kunt je verplaatsen in onze doelgroep. Je bent goed in het zelfstandig opstarten van projecten, het managen en afronden ervan en bent niet bang om soms zonder duidelijke kaders te werken.

Waar kan je op rekenen?

Een afwisselende en zelfstandige opdracht binnen een klein team in een organisatie met een fijne cultuur en informeel werkklimaat. We verwachten dat de opdracht in ieder geval tot na de zomer zal duren, mogelijk nog wat langer.

Iets voor jou?

Voor meer informatie kan je contact opnemen met Betty Harsveld (HR, 020 6272798, dinsdag, woensdag en vrijdag) of een e-mail sturen naar b.harsveld@stichtingnorma.nl.

Het betreft hier een tijdelijke opdracht op basis van de overeenkomst zoals goedgekeurd door de Belastingdienst en dus geen (tijdelijke) aanstelling bij NORMA. Acquisitie naar aanleiding van deze advertentie wordt niet op prijs gesteld.