Werken bij NORMA

HBO afstudeerstage Proces Controller: Kom jij onze processen optimaliseren?

NORMA is dé rechtenorganisatie voor alle uitvoerende kunstenaars. NORMA zorgt ervoor dat zij een eerlijke financiële vergoeding krijgen voor het gebruik van hun werk. Zowel in Nederland als in het buitenland.

Om ons werk voor de uitvoerende kunstenaars nog beter en efficiënter te kunnen uitvoeren, zijn we op zoek naar een enthousiaste en praktisch ingestelde afstudeerder, die graag zijn of haar tanden zet in het waarborgen en optimaliseren van onze processen. Denk jij vaak: “dat kan anders, beter of efficiënter.”? Dan zijn we op zoek naar jou!

NORMA is bezig een professionaliseringsslag te maken; dat is begonnen met de verbetering van het belangrijkste proces; de verdeling van de gelden. Om dit complexe proces zo goed mogelijk uit te voeren, is in 2017 een nieuw verdeelsysteem in gebruik genomen. In 2018 en 2019 zal het verdeelsysteem nog verder worden doorontwikkeld.

Eind 2017 is gestart met het in kaart brengen (in Excel) van de processen, zowel de huidige situatie (IST) als de gewenste situatie (SOLL). Hierbij zijn ook de voornaamste risico’s beschreven en de benodigde stuurinformatie.

Maar nu willen we nog een stap verder gaan. Waar kan het (nog) beter?

Wat ga je doen?

• Een systeem bedenken zodat de (reeds in kaart gebrachte en beschreven) processen zijn gewaarborgd;
  • Adviseren over het optimaliseren van de processen;
  • Analyseren en vastleggen welke risico’s NORMA loopt en aan de hand hiervan het risicobeleid schrijven;
  • In kaart brengen van beheersingsmaatregelen;
  • Een management control systeem opzetten en het controlplan 2019 schrijven;

Je werkt samen met alle afdelingen, maar vooral met de directeur-bestuurder en manager repartitie. Je legt verantwoording af aan de directeur-bestuurder.

Wat bieden wij jou?

• Een prettige werkomgeving en fijne collega’s
  • Goede begeleiding, maar ook ruimte voor zelfstandigheid
  • Een uitdagende stagefunctie voor een goed doel
  • Een rol waarbij je echt waarde toevoegt

Wie ben jij?

• Je studeert af aan een HBO richting bedrijfseconomie, accountancy, control of risicomanagement.
  • Hebt een hands-on mentaliteit en bent initiatiefrijk
  • Je bent analytisch ingesteld
  • Je durft kritisch te zijn
  • Je kunt processen snel doorgronden
  • Je kunt goed samenwerken
  • Je hebt oog voor details, maar verliest de grote lijnen niet uit het oog

Flexibel, bij voorkeur met start in oktober voor de duur van 4 of 5 maanden.

Vergoeding

€ 345 per maand (bij een 40-urige werkweek)  en een reiskostenvergoeding (OV 2e klas of fietsvergoeding)

Contact

Voor meer informatie kun je contact opnemen met NORMA’s HR medewerker, Betty Harsveld (via sollicitatie@stichtingnorma.nl of 020 62 72 798).