NORMA in actie voor Fair Internet for Performers

Meer dan 500.000 muzikanten, acteurs, zangers en dansers in Europa maken zich hard voor een eerlijke vergoeding voor het gebruik van hun werken op internet.

De actie Fair Internet for Performers is geïnitieerd door AEPO ARTIS (de Europese koepelorganisatie van cbo’s van performers), de internationale federaties van acteurs en muzikanten: FIA en FIM en IAO en wordt ondersteund door onder meer de Ntb en FNV Kiem.

Op dinsdag 28 maart heeft NORMA, in samenwerking met haar Belgische zusterorganisatie (PlayRight) en AEPO ARTIS, de Nederlandse en Vlaamse Europarlementariërs uitgenodigd om hen in Brussel bij te praten over het voorstel. Bijzonder aan de bijeenkomst was dat zowel PlayRight als NORMA rechthebbenden hadden meegenomen, waardoor de aanwezige parlementariërs de problematiek uit eerste hand konden vernemen.

Meer weten over dit onderwerp? Eerder heeft NORMA er hier en hier over gepubliceerd. In onderstaande animatie wordt het voorstel van de Fair Internet Coalitie verder uitgelegd.