NORMA fonds deadline & Steunfonds Rechtensector

Via het NORMA fonds worden muziek-, film-, theater- en andere producties gefinancierd. Hiervoor kun je tot uiterlijk woensdag 1 juli 10:00 uur een aanvraag doen. Vervolgens hoor je binnen zes weken of de aanvraag wordt toegewezen.

NORMA fonds dit keer ook open voor individuele aanvragers

Juist in deze onzekere tijd proberen wij zoveel mogelijk initiatieven en projecten van performers te ondersteunen. Daarom wordt het fonds ook opgesteld voor individuele aanvragen. Niet langer kunnen dus alleen rechtspersonen zonder winstoogmerk (zoals stichtingen en verenigingen) aanvragen doen, maar dat kun je nu direct zelf. Voorwaarde hiervoor is wel dat je kan aantonen dat je afgelopen twee jaar als professioneel performer hebt gewerkt (in dienstverband of als zzp’er). In het online aanvraagformulier leggen we uit welk soort bewijsstuk hiervoor kan worden gebruikt.

We snappen dat er nog veel onzekerheid is doordat de zalen nu gesloten zijn, maar wij zullen daar zo pragmatisch mogelijk mee omgaan. Wacht dus niet te lang met jouw aanvraag!

Check onze website voor de voorwaarden en het aanvraagformulier. Eventuele vragen kunnen worden gericht aan normafonds@stichtingnorma.nl.

In juli meer informatie over het Steunfonds Rechtensector

Samen met veel andere rechtenorganisaties participeert NORMA in het Steunfonds Rechtensector. Het Steunfonds Rechtensector beoogt de eerste nood bij de professionals in de creatieve industrie die het zwaarst getroffen zijn door de coronacrisis, te verlichten.
Wij zijn nu druk met de voorbereidingen van het opstarten van dit noodfonds en zullen meer informatie hierover, inclusief de voorwaarden voor aanvragen, in de eerste helft van juli bekend maken. Tot die voorwaarden behoort o.a. dat dit noodfonds ook open staat voor individuele aanvragers. Op die manier geven we alle uitvoerende kunstenaars een kans om hier gebruik van te maken.