In memoriam Geert Timmers / Bob Fosko (1955-2020)

Op vrijdag 28 februari is zanger, muzikant en acteur Geert Timmers (ook bekend als Bob Fosko) op 64-jarige leeftijd overleden aan de gevolgen van kanker. Voor NORMA was Geert naast performer ook bestuurslid van 2011 tot 2018.

Onder pseudoniem Bob Fosko, was Geert Timmers de zanger en frontman van zijn bands De Raggende Manne en Groep Fosko. Ook schreef en zong hij onder meer campagneliederen voor politieke partij de SP, was reclamestem en een van de bedenkers en zangers van Hakkûhbar die met ‘Gabbertje’ een nummer-1 hit scoorde in de jaren negentig. Als acteur speelde hij in talloze tv-series, films en stond hij op het toneel. Zo was hij de kok van het bejaardenhuis in ‘Het geheime dagboek van Hendrik Groen’, speelde hij jarenlang Pietje Precies in het Sinterklaasjournaal en stond hij in musicals als The Blues Brothers, My Fair Lady en De Jantjes.

Geert was een lieve, optimistische en betrokken man, met hart voor de zaak. Wij danken hem voor alles wat hij met de wereld heeft gedeeld en wat hij voor NORMA en onze rechthebbenden heeft gedaan. Alle dierbaren van Geert wensen we veel sterkte toe.