Fred Teeven nieuwe voorzitter VOI©E

Fred Teeven wordt per 1 januari 2019 de nieuwe onafhankelijk voorzitter van VOI©EVOI©E is de brancheorganisatie van collectieve beheersorganisaties (cbo's). Alle cbo's in Nederland zijn lid van VOI©E. Binnen VOI©E  zijn criteria vastgesteld waaraan een cbo moet voldoen, de keurmerkcriteria. Dit wordt jaarlijks getoetst door het Keurmerkinstituut, waarna het cbo-keurmerk kan worden toegekend. de branchevereniging van collectieve beheersorganisaties. Hij volgt Job Cohen op, wiens tweede en laatste ambtstermijn is verlopen.

Met Fred Teeven haalt VOI©EVOI©E is de brancheorganisatie van collectieve beheersorganisaties (cbo's). Alle cbo's in Nederland zijn lid van VOI©E. Binnen VOI©E  zijn criteria vastgesteld waaraan een cbo moet voldoen, de keurmerkcriteria. Dit wordt jaarlijks getoetst door het Keurmerkinstituut, waarna het cbo-keurmerk kan worden toegekend. iemand binnen die de sector en de materie al goed kent. In zijn periode als Kamerlid was hij lid van de Tweede Kamer commissie auteursrecht en als staatssecretaris van Veiligheid en Justitie was hij onder meer verantwoordelijk voor de dossiers auteurscontractenrecht, Wet toezicht collectief beheer en thuiskopie.

Op dit moment heeft Fred Teeven samen met een partner adviesbureau Verinq Risk Management en is hij in deeltijd buschauffeur bij Connexxion in de regio Haarlem.
Hij is ook voorzitter van de raad van toezicht van Partners voor Jeugd, een samenwerkingsverband van jeugdzorgorganisaties William Schrikker en de Stichting De Jeugd- & Gezinsbeschermers.

NORMA is één van de collectieve beheersorganisaties van Nederland, net zoals onder andere Buma/Stemra, Videma, Sena en Lira.

Meer informatie over VOI©E vind je de VOI©E website.