Claim als ensemble de vergoeding voor een klassiek live optreden op de radio over de jaren 2016-2018

NORMA keert vergoedingen voor live radio optredens in het klassieke muziekgenre uit. Leden van orkesten, koren, maar ook kleinere ensembles die live optredens op NPO Radio 4 hebben verzorgd, komen voor deze ‘Thuiskopie audio live klassiek’ vergoeding in aanmerking.

Heeft jouw ensemble live optredens verzorgd voor Radio 4 dan kunnen zij daarvoor claimen bij NORMA. Je kunt niet als individuele performer claimen voor deze vergoedingen. Het ensemble moet als geheel het optreden claimen. De vergoedingen worden uitbetaald aan alle individuele performers (ook freelancers) die een bijdrage hebben geleverd aan het optreden en zijn aangesloten bij NORMA.

NORMA keert de vergoeding over 2016-2018 versneld uit
Vanaf 2019 wordt het claimen en het uitbetalen van ‘Thuiskopie audio live klassiek’ geïntegreerd in ons nieuwe verdeelsysteem. Hierdoor wordt het voor ensembles mogelijk om als één groep te claimen.  De verdeling over de jaren 2016, 2017 en 2018 vindt echter nog plaats op basis van de huidige methodiek van claimen en verdelen. Om de oude methodiek zo snel mogelijk af te sluiten worden de ‘Thuiskopie audio live klassiek’ vergoedingen over de jaren 2016, 2017 en 2018 versneld uitgekeerd.

Claimen tot en met 15 november 2019
Om in aanmerking te komen voor een vergoeding over 2016, 2017 en 2018 kunnen orkesten, koren en andere ensembles de hiervoor gehanteerde template gebruiken. Claim je voor de eerste keer bij NORMA voor ‘Thuiskopie audio live klassiek’, dan je kun je de template bij ons aanvragen. Stuur hiervoor een mail naar info@stichtingnorma.nl. Ook voor vragen kun je dit mailadres gebruiken.

Claims dienen tot en met 15 november 2019 bij ons te worden aangeleverd door de ingevulde template te mailen naar info@stichtingorma.nl onder vermelding van claim TKAL.

Let op: alleen de leden die zijn aangesloten bij NORMA, komen in aanmerking voor een vergoeding. Zijn er leden van het ensemble nog niet aangesloten? Meld je dan eerst aan via onze website. Indien ze voor de uiterste claimdatum zijn aangemeld krijgen ook zij een vergoeding.