Eerste betaling nieuw verdeelsysteem: repartitiejaar 2015 & 2016

Deze week vindt de eerste betaling plaats met het nieuwe verdeelsysteem over de repartitiejaren 2015 en 2016. De betaling omvat vergoedingen voor zowel Thuiskopie Video (TKV), Leenrecht Video (LRV) als Televisie-uitzendingen vergoedingen.

Deze uitkering volgt nog vóór de afsluitende betaling voor repartitiejaar 2014, de laatste uit het oude verdeelsysteem. De aanstaande vergoeding voor de jaren 2015 en 2016 bevat naast TKV en LRV ook de eerste uitkering van een nieuwe geldstroom, de Televisie-uitzendingen vergoedingen.

Wanneer u recht heeft op (een van) deze vergoedingen voor repartitiejaar 2015 en 2016 treft u de bijbehorende nota vanaf woensdag 27 december in uw MyNORMA account (onder ‘Betalingen’). Op deze nota kunt u zien voor welke producties u bent betaald. Kijk goed op de nota zelf welk jaar het betreft, de nota’s over de 2014 betaling staan al in MyNORMA.

Binnen enkele maanden zal een nieuw MyNORMA portal in gebruik worden genomen waarmee u dan digitaal kunt claimen voor de repartitiejaren 2015 en 2016. Wat betreft de betaling die deze week wordt gedaan, daarvoor hebben we al bij ons bekende gegevens van medewerkingen gebruikt. U krijgt nog ruim de tijd om uw (aanvullende) claims voor 2015 en 2016 op te geven.

Nieuw verdeelsysteem

Het nieuwe verdeelsysteem is een project dat niet over een nacht ijs is gegaan. Het afgelopen jaar heeft het NORMA team achter de schermen gewerkt aan de bouw van het nieuwe verdeelsysteem dat in fasen is geïmplementeerd. Inmiddels is het systeem gereed voor het doen van de eerste betaling. Voordelen van het systeem zijn dat het ons in staat stelt om op termijn sneller en vaker uit te betalen en een betere dienstverlening te leveren tegen lagere kosten. We kunnen nu korter voor de betalingen communiceren welke vergoedingen wanneer worden uitgekeerd.

MyNORMA inlog instructies

U kunt inloggen op uw MyNORMA account via https://mynorma.nl met uw inlognaam (uw 6-cijferig NORMA nummer) en uw persoonlijke wachtwoord.
Weet u het wachtwoord niet meer? Stuur dan een e-mail naar info@stichtingnorma.nl met daarin vermeld uw NORMA nummer en u ontvangt een nieuw wachtwoord.

Om toegang te krijgen tot een MyNORMA account dient u bij NORMA aangesloten te zijn. Ben u nog niet aangesloten? Meld u dan aan via het Nederlandstalige of Engelstalige online aanmeldformulier op onze website. Na het voltooien van het registratieproces maken wij een MyNORMA account voor u aan.