Betaling over 2015, 2016 en 2017

Wij zijn blij je te melden dat de verlate Zomerbetaling heeft plaatsgevonden. Het gaat hierbij om de betaling van vergoedingen over de uitzendjaren 2015, 2016 en 2017. Deze betaling omvat vergoedingen voor Thuiskopie Video, Leenrecht Video en Televisie-uitzendingen.

De betaling omvat uitgesplitst per jaar de volgende incassogebieden:
2015: Thuiskopie Video, Leenrecht Video en Televisie-uitzendingen
2016: Thuiskopie Video, Leenrecht Video en Televisie-uitzendingen
2017: Leenrecht Video en Televisie-uitzendingen

Als je recht hebt op een vergoeding, zal je een dezer dagen een bedrag ontvangen op het bij ons bekende rekeningnummer. Omdat er twee betalingen kort na elkaar hebben plaatsgevonden is het mogelijk dat er twee maal een bedrag is overgemaakt.

Indien je geen betaling hebt ontvangen heb je bij deze betaalronde geen recht op een vergoeding.

Heb je nog niet voor deze jaren geclaimd? Geen probleem, claimenOpgeven van werken (zoals film- of muziekwerken) waarin je een rol hebt vertolkt. kan online via het MyNORMA portal voor de jaren 2015, 2016, 2017 en zelfs al een deel van 2018. Je hebt altijd drie jaar de tijd om te claimen voor een gebruiksjaar. Dit jaar sluiten we het jaar 2015 af. De deadline voor het indienen van claims voor 2015 is op 15 november 2018.

Factuur in MyNORMA

Wanneer je een betaling hebt ontvangen kun je de bijbehorende factuur en specificatie genereren en downloaden via het MyNORMA portal. Log daarvoor in op www.mynorma.nl en klik na het inloggen links onderaan in het menu op de menu-optie ‘Financieel’.

Claim via MyNORMA

Adviezen en tips over hoe je claims in kunt dienen via het nieuwe MyNORMA portal hebben wij voor je op een rij gezet en vind je op deze pagina.