Afsluitende betaling repartitiejaar 2014

Uiterlijk op donderdag 28 december ontvangt u van ons, wanneer u recht heeft op een vergoeding, de afsluitende betaling over het jaar 2014.  Het gaat (hoofdzakelijk) om vergoedingen voor Thuiskopie Video en Leenrecht Video. Met deze uitkering wordt niet alleen het repartitiejaar 2014 afgesloten, maar ook ons huidige verdeelsysteem.

Wanneer u recht heeft op vergoedingen voor repartitiejaar 2014 treft u de bijbehorende nota in uw MyNORMA account (onder ‘Betalingen’). Op deze nota kunt u zien voor welke producties u bent betaald.

Nu het repartitiejaar 2014 is afgesloten en de laatste betaling vanuit het huidige verdeelsysteem vóór eind december wordt gedaan nemen wij het nieuwe verdeelsysteem in gebruik. Alle toekomstige betalingen vanaf repartitiejaar 2015 en verder zullen met dit nieuwe verdeelsysteem plaatsvinden. De eerste betaling vanuit het nieuwe systeem, over de repartitiejaren 2015 en 2016 (waarover u hier meer informatie vindt) vindt ook in december van 2017 plaats.

De afsluitende betaling van repartitiejaar 2014 stond oorspronkelijk gepland voor afgelopen zomer. De afsluiting van ons huidige verdeelsysteem bleek meer tijd te kosten dan verwacht. Een dergelijk proces was niet eerder uitgevoerd en zorgvuldigheid stond daarbij voorop. Hierdoor bleek de planning van uitbetaling van repartitiejaar 2014 voor het einde van de zomer niet haalbaar en werd het december 2017.

MyNORMA inlog instructies

U kunt inloggen op uw MyNORMA account via https://mynorma.nl met uw inlognaam (uw 6-cijferig NORMA nummer) en uw persoonlijke wachtwoord.
Weet u het wachtwoord niet meer? Stuur dan een e-mail naar info@stichtingnorma.nl met daarin vermeld uw NORMA nummer en u ontvangt een nieuw wachtwoord.

Om toegang te krijgen tot een MyNORMA account dient u bij NORMA aangesloten te zijn. Ben u nog niet aangesloten? Meld u dan aan via het Nederlandstalige of Engelstalige online aanmeldformulier op onze website. Na het voltooien van het registratieproces maken wij een MyNORMA account voor u aan.