Veelgestelde vragen - Stichting Norma

Hier vind je veelgestelde vragen over De Cultuurexplosie Live.

1. Wanneer gaat er een reguliere aanvraagronde open?

Later dit jaar zal er weer een reguliere aanvraagronde open gaan. Het is nog niet bekend wanneer dit zal zijn. Zodra de nieuwe ronde open gaat zullen we dit bekendmaken via onze website en nieuwsbrief. Aanmelden voor de nieuwsbrief kan door te mailen naar normafonds@stichtingnorma.nl.

2. Wanneer vinden de opnames plaats van De Cultuurexplosie Live?

De eerste opnames zullen begin juli 2021 plaatsvinden.

3. Hoe kan ik aantonen dat ik professioneel uitvoerend kunstenaar ben?

Aanvragen voor deelname aan De Cultuurexplosie Live staan alleen open voor professionele uitvoerende kunstenaars. Dit kan worden aangetoond door een inschrijving van de Kamer van Koophandel bij je aanvraag te voegen, waaruit blijkt dat je actief bent als maker. Mocht je in dienstverband werken als uitvoerend kunstenaar dan kun je een kopie van de overeenkomst met de werkgever bij je aanvraag voegen. Amateurs kunnen geen aanvraag doen bij het NORMA fonds.

4. Het uploaden van bijlagen werkt niet, hoe kan ik een bijlage uploaden?

Alleen het uploaden van een pdf-bestand is toegestaan. Het bestand mag maximaal 5MB zijn.

5. Wat is de gage voor deelname aan De Cultuurexplosie?

Bij een toekenning voor De Cultuurexplosie Live krijgt elke individuele uitvoerende kunstenaar een gage van 750 euro excl. btw vanuit het NORMA fonds. Deze gage staat vast, ongeacht het aantal repetities.

6. Mijn project is nog in ontwikkeling, mag ik dan een aanvraag doen?

De insteek van De Cultuurexplosie Live is om werk onder de aandacht te brengen dat is blijven liggen door de coronacrisis. Dit kan ook een project zijn dat nog in ontwikkeling is en pas later dit jaar of volgend jaar tot uitvoering komt.

7. Waarom is er geen reguliere aanvraagronde voor het NORMA fonds?

Met De Cultuurexplosie Live wil het NORMA fonds op korte termijn werk en aandacht creëren voor werk van uitvoerende kunstenaars dat is blijven liggen door de coronacrisis. Uiteraard volgt er later dit jaar ook nog een reguliere aanvraagronde voor het NORMA fonds. Houdt de website en nieuwsbrief in de gaten om op de hoogte te blijven van nieuwe aanvraagrondes.