Claimdeadlines en afsluitingen - Stichting Norma

Voor het indienen van claims voor programma'sFilms, tv-series, documentaires, tv-programma’s, concert- en cabaretregistraties, etc. waarin je een bijdrage van uitvoerende kunst hebt geleverd gelden deadlines. Op deze pagina vind je een overzicht van actuele deadlines en van formele en definitieve afsluitingen van gebruiksjarenEen gebruiksjaar is het jaar waarin een programma is gebruikt en/of uitgezonden..

Actuele deadlines gebruiksjaren

2021: 1 september 2022*
2020: 1 september 2021 (deadline is verstreken)

*De programma'sFilms, tv-series, documentaires, tv-programma’s, concert- en cabaretregistraties, etc. van gebruiksjaar 2021 zullen uiterlijk eind maart 2022 (of zoveel eerder als mogelijk) beschikbaar om te claimen zijn in MyNORMA.

Formeel afgesloten gebruiksjaren

2019

Deze gebruiksjaren zijn formeel afgesloten, dat houdt in dat je niet meer via MyNORMA hiervoor kunt claimen omdat de deadline daarvoor al is verlopen.

Als je nog niet bent aangesloten en je je voor het eerst aanmeldt bij NORMA, dan gelden er andere claimtermijnen. Mogelijk kun je dan nog een ‘na-claim’ indienen voor deze gebruiksjaren. Meer info over het na-claim proces lees je hier.

Ben je wel al bij NORMA aangesloten, dan kun je alleen onder specifieke omstandigheden nog een na-claim indienen voor gebruiksjaren 2018 en 2019  (bijvoorbeeld overmacht). Denk je hiervoor in aanmerking te komen, neem dan zo snel mogelijk contact op met onze servicedesk en geef aan waarom het niet mogelijk was om voor de formele deadline te claimen.

Definitief afgesloten gebruiksjaren

2016 en alle voorafgaande jaren

Voor gebruiksjaren die definitief zijn afgesloten kun je niet meer claimen, ook kun je geen na-claim meer indienen wanneer je nog niet bent aangesloten. Alle gelden voor deze jaren zijn uitgekeerd.